Hur det började
Idén till den här mjukvaran fick jag när jag upptäckte HootSuite och möjligheten att schemalägga flera meddelanden på samma gång.
Jag insåg snart att jag inte ville tillbringa mer tid än nödvändigt med att formatera filen på det sätt som behövs för schemaläggningen. Det enda jag ville göra var att skapa meddelanden, slippa det tröttsamma momentet med att lägga in tids- och datuminstruktioner, kontrollera formatet och dubbletter, att helt enkelt få ett dokument som var färdigt för uppladdning. Till att börja med skrev jag makron i ett Word-dokument, makrofunktionerna skulle lösa formatet och spara dokumentet med mina meddelanden så att de kunde återanvändas. För mig gick det utmärkt att använda dokumentet men jag måste erkänna att det fanns mycket i övrigt att önska för användbarheten och kom fram till att ett Word-dokument inte var det optimala verktyget.
Mjukvara för schemaläggning
Av den anledningen bestämde jag mig för att låta göra en mjukvaruprodukt av den. En produkt för assistenter, klienter och alla som behöver en mjukvara som är bekymmersfri, tillförlitligt och beprövad samt ger snabba resultat. Mitt mål var att upplevelsen av att skapa meddelanden, schemalägga dem och använda dem på nytt skulle vara rolig, enkel och effektiv.
Programmeringsprojektet
Programmeringsprojektet har genomförts som ett projekt på oDesk, sedermera Upwork. Det sätt på vilket mjukvaran har nischats för att vara en lösning, så att det går att hoppa över de steg som är tålamodskrävande, är ett bevis på hur lyckade onlineprojekt kan vara. De som ingått i projektet har bidragit med expertis och ett sinne för detaljer. Projektet pågår fortlöpande. Vi jobbar med att underhålla och förbättra i syfte att tillhandahålla en helhetsupplevelse som är effektiv och trevlig när arbetet med att schemalägga flera meddelanden på samma gång görs.
Bakom scenen
Vi är ett team av människor som lever på olika platser i världen. Själv leder jag projektet (idé, kravspecifikation, texter och mycket annat) med hjälp av programmerare, administrativ assistent som regelbundet använder programmet och vi kan själva intyga hur effektiv den är, dessutom har vi ytterligare en svensk översättare/copywriter. Vi har även en expert på AI och programmering att rådgöra med när vi så behöver.
Vi arbetar tillsammans i system som är utformade för onlinesamarbete och när vi behöver kommunicerar vi på Skype. Det händer att vi diskuterar andra saker också, vi tycker alla om att ha roligt och göra framsteg inom det här och andra projekt vi arbetar tillsammans eller var för sig med.
Från vänster till höger:
Ann a.k.a WRENDA
Aleksandar (ansvarig programmerare)
Asad (administration)
Clarisa (språk).
Vanco (AI- och programmeringsexpert)